2014 m. gegužės 11 d., sekmadienis

Cameron Highlands, Malaizija

Cameron Highlands - yra viena iš didžiausių kalvotų plotų Malaizijoje,  apima ~ 712 km ² plotą, t.y. Singapūro dydžio..  Jos yra nuo 1135 m. iki 1829 m. aukštyje virš jūros lygio, aukščiausias taškas - Gunung Brinchang 2031 m.. Šie kalnai, labiausiai garsėja - arbatų plantacijomis, dėl kurių čia ir visi atvyksta.

Šiose vietose, per dieną, temperatūra retai pakyla virš 25 ° C; naktį, ji sumažėti iki mažiau kaip 12 ° C temperatūros. Todėl, mums, po +38, buvo tikra ‘žiema‘, iš kuprinių,  pagaliau ištraukėme šiltus drabužius. :)
Kampung Raja - vienas iš didesnių miestų, kuriame ir apsigyvenome. Už šio miesto (~2km), yra nutolusios arbatų plantacijos, pirmą dieną ten ir nuėjome. Kelionių agentūroje, viena moteris pasakė, jog galima iki ten nueiti pėstute, tik 20 min. kelio nuo čia. Kelias, žinoma, per kalnus, vingiuotas, todėl, tie 2 km. – tikrai ne 20 min...  Susistabdėm mašiną, su dviem vietiniais berniukais, kurie mielai sutiko pavežti iki arbatų plantacijų. Atvykome į Bharat - antrą pagal dydį arbatos gamintojų, visame Cameron Highlands. Vaizdai nerealūs!!! Arbatų plantacijos tikrai nuostabios, tą galite pamatyti nuotraukose, nors realybėje - jos dar gražesnės...

Bharat arbatų plantacija:

Praleidome čia visą vakarą, negalėjome atsigerėti šiuo grožiu. Viršuje, virš arbatos plantacijos, yra įsikūrusi, arbatos gamintoja - Bharat, kuri siūlo paragauti jų gaminamos arbatos. Sėdėti terasoje ir gurkšnoti arbatą, su vaizdu į nuostabias arbatų terasas - vienas malonumas.

niam...
 Kitą dieną, nusipirkome turą (kuris kainavo 40RM, ~31 Lt.), po Cameron Highlands, į kurį įeina: Gunung (kalnas) Brinchang aukščiausia viršūnė, vaikščiojimas po senaiusią mišką, BOH arbatos plantacija, braškių ferma, drugelių ir roplių ferma.

Pirmiausia, nuvažiavome iki aukščiausios viršūnės - Gunung (kalnas) Brinchang. Tai 6666 pėdų virš jūros lygio ir yra aukščiausias taškas Malaizijoje, kuris yra privažiuojamas automobiliu. Kalno viršuje, yra radijo ir televizijos stotis, bei 15 m aukščio "stebėjimo bokštas". Tai geriausia vieta stebėti Cameron Highlands. Tačiau, šiandieną mums nepasisekė - apsiniaukusi diena.

matėsi tik rūkas
nematyti nieko
   Vėliau, nuvažiavome prie  Mossy Forest Boardwalk, seniausio miško. Šis miškas yra nepanašus į jokį kitą Malaizijoje, medžių pagrindas yra padengtas storu samanų kilimu. Panašiai, kaip filme "Avataras", trūksta tik mėlynų žmogeliukų. :)

Mossy Forest Boardwalk

Padengtas samanomis Mossy miškas:
Buuuu!!!
dar ir žydi žiedai šiuose miškuose
   Po šiurpinančių miškų, nuvažiavome į BOH arbatos plantaciją, kuri yra didžiausia arbatos plantacija Pietryčių Azijoje. Iš viso apsodinta 8000 hektarų arbatos. Čia, taip pat yra arbatos gamybos mini muziejus, bei kavinė su terasa, kurioje gali paskanauti čia auginančios arbatos.

Vaizdai mane toliau žavi, vis negaliu atsigerėti šiomis plantacijomis.

BOH arbatos plantacija:

arbatų plantacija

Vėliau, nuvažiavome iki braškių fermos. Cameron Highlands, yra braškių gamybos centras Malaizijoje - kartu su arbatos plantacijomis ir daržovėmis. Čia, šaltas klimatas, todėl tinka auginti braškes ištisus metus. Daugelis iš šių ūkių, siūlo turistams braškių skynimus rankomis, siekiant pritraukti lankytojus. Kilogramas braškių, kainuoja 40 RM (~31 Lt.) - prabanga! Prisiskynėme su Giedre 200 gr., kiti 400 gr. - netyčia pakliuvo į burną beskinant :))). Beje, turiu pasakyti, kad Lietuviškos braškės, iš mamos daržo - daug daug skanesnės!

braškiauju
arabas nufotografavo, labai jau mėgstantis fotografuoti, bet ilgus metus šiltnamyje dirba - suderino hobį su darbu :)))
kitos daržovės
   Taip pat, nuvažiavome į drugelių fermą, kurioje yra drugelių sodas, gyvų vabzdžių galerija ir mini zoologijos sodas.
drugeliai visai nebaikštūs
Čia, yra ir gyvų vabzdžių, skorpionų tvenkinys, roplių paroda (daugiausia gyvačių ir driežų), mažų naminių gyvūnų zoologijos sodas, bei mini gėlių darželis:

Vakare, vakarieniavo indiškame 'restorane', kurie čia labai populiarūs (Malaizijoje daugiausia gyventojų - indai). Paneer Tikka Masala and Naan - NIAM!!!!

2014 m. gegužės 9 d., penktadienis

Taman Negara, Malaizija

Taman Negara nacionalinis parkas - tai parkas, kuriame yra vienos iš seniausių džiunglių Malaizijoje (daugiau nei 130 mln. metų), apimančios daugiau nei 4343 kvadratinių kilometrų ( 434.300 ha) džiunglių.

Iš sostinės, autobusu atvykome į Sungai Tembeling miestuką, čia buvome jau vidurdienį. Miestuke, įsikūręs gan didelis informacijos centras, kuriame paaiškino, kur, ką ir kaip pamatyti, ir nuvykti. Susimokėjome fotoaparatų mokestį, po 6 RM už kiekvieną fotoaparatą (~5 lt) - čia jis privalomas , sėdome į laivą, kuris per 3 valandas nuplukdė į Kampung Kuala Tahan miestuką, kuris yra įsikūręs kitoje pusės upės, nuo Taman Negara nacionalinio parko. Plaukiant upe, matėme , besikarstančias medžiuose beždžiones, bei vietinių gyvenimą.
plaukiam laive
laive

Atvykome į miestelį jau vakarop, buvau labai pavargus, todėl, net neapžiūrėjus nieko – greit užmigau... :)
Kampung Kuala Tahan miestukas

Ryte, atsikėlusios anksti, pačios vienos, išžygiavome po džiungles – į Taman Negara nacionalinį parką, kuris buvo kitoje upės pusėje. Kelionių ir turų agentūros - siūlo žygius per džiungles su grupe ir gidu, bet pasidomėjusios daugiau, sužinojome, jog lengvai viską rasime džiunglėse ir pačios, yra nuorodų, bei turime žemėlapį.
Taigi, sumokėjus 1 RM (~0.80 Lt.), laivelis perkelia tave į kitą upės pusę ir mes atsirandam jau Taman Negara nacionaliniame parke. Anksti rytais, nuo džiunglių, garuoja didžiuliai garai - vaizdas tikrai stebinantis.
  Šiame parke, galima išvysti - beždžionių, paukščių, gyvačių, roplių, vabalų, įvairovę augalų, apie kokius tigrus - pamirškite, jie yra atitolę nuo šios vietos jau senai, o drambliai čia užklysta - kartą į du metus. Taigi, mėgaujamės turima džiunglių flora ir fauna.
Kelias į džiungles, link įžymiojo Canopy Walk (kabantis tiltas), nudriekstas ~ 2 km., mediniu taku, kas nelabai patiko - labai jau civilizuota...
pirminis kelias per džiungles

Pakeliui, gėrimės džiunglių šnabždesiais, gamta, bei rytiniu, gaiviu oru.
medžiai, apsiraizgę šaknimis
"vaikščiojantys lapai"
augalija
 Priėjome, prie Canopy Walk - tai ilgiausias kabantis tiltas pasaulyje, bent 530 m. Už šį pasivaikšiojimą per tiltą, reikia keikvienam susimokėti, po RM5 (~4 Lt). Šis kabantis tiltas, pakabintas 25 m-40 m aukštyje, pasižiūrėjus žemyn, darosi baugoka. :) Tačiau, vaizdai tolumoje - nuostabūs.

ant Canopy Walk tilto
vaizdas į apačią
ant Canopy Walk
vaizdas į tolį, nuo Canopy Walk
laukiniai vaisiai, l.panačūs į durijaną

Toliau, žingsniavome, tiksliau lipome mediniu takeliu, link Bukit Teresek. Bukit Teresek (Teresek Hill) - tai 334m aukščio kalva.

pusiaukelėje link Bukit Teresek
 Priėjusios prie pusiaukelės, pagaliau - medinis takelis baigėsi, ir prasidėjo tikras džiunglių takas - kelias per didžiules medžių šaknis, nuvirtusius rąstus, akmenis. Pagaliau pasijutau tikrose džiunglėse!

Bukit Teresek
 Toliau žygiavome per džiungles:

džiuglėse medžiai
džiunglėse
susiraizgę medžiai

Artėjant vidurdieniui, gaivinančios džiunglės - tapo varginančiom... vėjelis neužpučia, saulės spinduliai kepina... Taigi, jau laikas žingsniuoti link namų.  Džiunglėse praleidome gerą pusdienį - užtektinai susipažinti su ja. Grįžusios namo - gavome liūties, kas spėjo į namus, o kas ne :))
užklupo netikėtai liūtis

Malaizijos klimatas - šiltas ir drėgnas

Tekstas iš: http://www.tolyn.lt/malaizija/malaizija-informacija.html
Visos teisės saugomos © tolyn.lt

Malaizijos klimatas - šiltas ir drėgnas. Malaizija randasi arti pusiaujo, todėl ten ištisus metus žalia ir šilta, šviečia saulė. Mažai kinta tamsaus ir šviesaus paros laiko trukmė, visus metus tiek diena, tiek naktis trunka apytiksliai 12 valandų (Lietuvoje tamsiausiais rudens ir žiemos laikotarpiais šviesus paros metas - tik ~ 7 valandų trukmės). Metų laikai, sezonai dažniausiai skirstomi į lietingus ir sausesnius laikotarpius. Malaizijos teritorija didelė, todėl šalies klimatas tuo pačiu metų laiku gali skirtis šiauriniuose ir pietiniuose regionuose, ar rytiniuose ir vakariniuose bei salose. Ištisus metus galima rinktis - poilsį Malaizijos salose.