2014 m. gegužės 9 d., penktadienis

Taman Negara, Malaizija

Taman Negara nacionalinis parkas - tai parkas, kuriame yra vienos iš seniausių džiunglių Malaizijoje (daugiau nei 130 mln. metų), apimančios daugiau nei 4343 kvadratinių kilometrų ( 434.300 ha) džiunglių.

Iš sostinės, autobusu atvykome į Sungai Tembeling miestuką, čia buvome jau vidurdienį. Miestuke, įsikūręs gan didelis informacijos centras, kuriame paaiškino, kur, ką ir kaip pamatyti, ir nuvykti. Susimokėjome fotoaparatų mokestį, po 6 RM už kiekvieną fotoaparatą (~5 lt) - čia jis privalomas , sėdome į laivą, kuris per 3 valandas nuplukdė į Kampung Kuala Tahan miestuką, kuris yra įsikūręs kitoje pusės upės, nuo Taman Negara nacionalinio parko. Plaukiant upe, matėme , besikarstančias medžiuose beždžiones, bei vietinių gyvenimą.
plaukiam laive
laive

Atvykome į miestelį jau vakarop, buvau labai pavargus, todėl, net neapžiūrėjus nieko – greit užmigau... :)
Kampung Kuala Tahan miestukas

Ryte, atsikėlusios anksti, pačios vienos, išžygiavome po džiungles – į Taman Negara nacionalinį parką, kuris buvo kitoje upės pusėje. Kelionių ir turų agentūros - siūlo žygius per džiungles su grupe ir gidu, bet pasidomėjusios daugiau, sužinojome, jog lengvai viską rasime džiunglėse ir pačios, yra nuorodų, bei turime žemėlapį.
Taigi, sumokėjus 1 RM (~0.80 Lt.), laivelis perkelia tave į kitą upės pusę ir mes atsirandam jau Taman Negara nacionaliniame parke. Anksti rytais, nuo džiunglių, garuoja didžiuliai garai - vaizdas tikrai stebinantis.
  Šiame parke, galima išvysti - beždžionių, paukščių, gyvačių, roplių, vabalų, įvairovę augalų, apie kokius tigrus - pamirškite, jie yra atitolę nuo šios vietos jau senai, o drambliai čia užklysta - kartą į du metus. Taigi, mėgaujamės turima džiunglių flora ir fauna.
Kelias į džiungles, link įžymiojo Canopy Walk (kabantis tiltas), nudriekstas ~ 2 km., mediniu taku, kas nelabai patiko - labai jau civilizuota...
pirminis kelias per džiungles

Pakeliui, gėrimės džiunglių šnabždesiais, gamta, bei rytiniu, gaiviu oru.
medžiai, apsiraizgę šaknimis
"vaikščiojantys lapai"
augalija
 Priėjome, prie Canopy Walk - tai ilgiausias kabantis tiltas pasaulyje, bent 530 m. Už šį pasivaikšiojimą per tiltą, reikia keikvienam susimokėti, po RM5 (~4 Lt). Šis kabantis tiltas, pakabintas 25 m-40 m aukštyje, pasižiūrėjus žemyn, darosi baugoka. :) Tačiau, vaizdai tolumoje - nuostabūs.

ant Canopy Walk tilto
vaizdas į apačią
ant Canopy Walk
vaizdas į tolį, nuo Canopy Walk
laukiniai vaisiai, l.panačūs į durijaną

Toliau, žingsniavome, tiksliau lipome mediniu takeliu, link Bukit Teresek. Bukit Teresek (Teresek Hill) - tai 334m aukščio kalva.

pusiaukelėje link Bukit Teresek
 Priėjusios prie pusiaukelės, pagaliau - medinis takelis baigėsi, ir prasidėjo tikras džiunglių takas - kelias per didžiules medžių šaknis, nuvirtusius rąstus, akmenis. Pagaliau pasijutau tikrose džiunglėse!

Bukit Teresek
 Toliau žygiavome per džiungles:

džiuglėse medžiai
džiunglėse
susiraizgę medžiai

Artėjant vidurdieniui, gaivinančios džiunglės - tapo varginančiom... vėjelis neužpučia, saulės spinduliai kepina... Taigi, jau laikas žingsniuoti link namų.  Džiunglėse praleidome gerą pusdienį - užtektinai susipažinti su ja. Grįžusios namo - gavome liūties, kas spėjo į namus, o kas ne :))
užklupo netikėtai liūtis

Malaizijos klimatas - šiltas ir drėgnas

Tekstas iš: http://www.tolyn.lt/malaizija/malaizija-informacija.html
Visos teisės saugomos © tolyn.lt

Malaizijos klimatas - šiltas ir drėgnas. Malaizija randasi arti pusiaujo, todėl ten ištisus metus žalia ir šilta, šviečia saulė. Mažai kinta tamsaus ir šviesaus paros laiko trukmė, visus metus tiek diena, tiek naktis trunka apytiksliai 12 valandų (Lietuvoje tamsiausiais rudens ir žiemos laikotarpiais šviesus paros metas - tik ~ 7 valandų trukmės). Metų laikai, sezonai dažniausiai skirstomi į lietingus ir sausesnius laikotarpius. Malaizijos teritorija didelė, todėl šalies klimatas tuo pačiu metų laiku gali skirtis šiauriniuose ir pietiniuose regionuose, ar rytiniuose ir vakariniuose bei salose. Ištisus metus galima rinktis - poilsį Malaizijos salose.