2014 m. kovo 25 d., antradienis

Siargao sala - surferių rojus, Filipinai

Siargao sala - didžiuojasi vienomis iš didžiausių bangų pasaulyje. Siargao saloje kasmet vyksta Surfingo čempionatas pritraukiantis būrius turistų. Čia suvažiuoja vien surferiai, turistų beveik nėra.
Klimatas labai drėgnas, todėl sala apsti džiunglių ir be galo daug, didelių varlių! :)

Atvykti į šią salą, ne taip parasta. Iš Manilos skridome į Surigao salą, kurioje pernakvojusios, ankstyvą rytą (t.y. 5val. ryto), mes jaubuvome prie laivo, kuris plaukia į Siargao salą. Laivas mažas, žmonių, vykstančių į šią salą daug,todėl plaukėm 3 val. susispaudę, kas ant laivo stogo, kas ant dėžių. Plaukia vien vietiniai, išskyrus mus ir vieną, pagyvenusį australą, kuris vyksta taip pat - surfint.

laivas, su kuriuo plaukėme
Siargao sala iš toli

Atvykus į Siargao salą, Dapa miestelį, mus pasitinka, nepaprastai drėgnas oras. Prie uosto, išsirykiavo daugybė vietinių, ikyriai siūlančių taksi paslaugas, žinoma, už "kosmosišką" kainą :)
vietiniai vaikučiai
  Siargao saloje, mažas banglentininkų miestelis - Cloud 9, yra atitolęs apie 20 km, taigi reikėjo nusigaut iki ten. Plaukusio kartu australo, buvo atvažiavę paimti iš viežbučio, kuriame jis užsirezervavo nakvynę, taigi pamatęs mus, apsuptas vietinių, sustojo, pasiūlė pavežti, mes, žinoma apsidžiaugusios, sutikome :)

važiuojam į Cloud 9 spotą

Atvaževusios į miestelį, apžiūrėjome viežbutį, kuriame apsistojo autralas, šeimininkė pasiūlė kambarį, už 1000 pesų (22$), nusiderėjusios iki 700 pesų (15$) trims, sutikome čia pasilikt. Vaizdas iš terasos į jūrą, kambarys tvarkingas ir yra šiltas vanduo duše! Čia mes apsistojome 3 nakvynėms.
mūsų viežbučio kieme, ruošiamės surfint

mūsų viežbutis, 1 aukštas iš kairės :)
  Apsigyvenusios ir apsitvarkiusios pasivaikščiojom ir apžiūrėjom Cloud 9, miestelis labai mažas, prie pat jūros, kur išsidėstę vien viežbučiai, kavinės, banglenčių mokyklos ir mini parduotuvės. Apart banglentininkų, čia turistų beveik nėra.
Cloud 9 paplūdimys
  Paplūdimys smėlėtas, tačiau prie kranto - daug uolų, kur ir susidaro bangos. Kairėje pusėje, pradedančiųjų banglentininkų vieta, kur susiformuoja mažos bangos ir prie kranto negilu, tačiau reiktų avėti batus, nes dugnas uolėtas ir akmenėtas. O Dešinėje pusėje – patyrusių ir profesionalų banglentininkų vieta, ten susiformuoja didelės, tolygios bangos.

chill'inu su nuostabiu vaizdu

patyrusių spot'as - nuostabus vaizdas chill'inimui

Su Giedre išvažiavome, su moto taksi, apžiūrėti didesnį miestelį , General Luna, kuris yra 3 km nutitoles nuo pagrindinio banglentininkų miestelio ir yra didžiausias šalia esantis miestelis.

General Luna miestelis
  Čia bangų nėra, prie pat nusidriekusios trys salytės, į kurias kitą dieną ir išplaukėme visos. Susiradusios vietinį su laivelių.
Guyam island
 Pirmoji salytė - Guyam island , labai maža, ją galima apeiti per pora minučių, po taifūno dar yra likę kelios išvartytos palmės. Šioje saloje sutikom piknikaujančią, didelę filipiniečių giminę, kurie buvo atskridę iš Manilos į gimtinę, pas senyvo amžiaus mamą, keliom dienom pasisvečiuoti .

po taifūno išvartytos palmės

krabukas

Pabendravę su jais, kurie buvo labai malonūs, nuplaukėme į didesnę Daku salą, kurioje gyvena vietinių. Prie šios salos bandėme nardyti, kadangi mūsų laivo vairuotojas išgyrė šią vietą, sakė, jog daug koralų, žuvyčių ir pan. , tačiau panėrusios pamatėme – mirusius koralus bei keletą mini žuvyčių, kurios jau nebestebino, po Palawan salų nardymo grožybių.
Naked smėlio sala
   Panardžiusios gal 20 minučių, nuplaukėme į paskutinę salą – Naked smėlio salą. Ši salytė labai maža,be palmių, uolų -  vien smėlis!
kvailionės Naked smėlio saloje
kitas krabukas

Kitą dieną, nusprendėme, kad jau pats laikas būtų su banglente paplaukioti. Išsinuomavusios po banglentę, nuėjome iki pradedančiųjų vietos, kadangi patyrusių banglentininkų vieta, pasirodė gan bauginančiai, nes bangos tikrai didelės, o aplinkui nemažai uolų. Taigi, pirmam kartui Filipinuose nusprendėm pasirinkti pradinukų vietą.
surfinam čajnikų vietoje

Nemažai buvo čajnikų (taip mes vadiname Lietuvoj pradinukus kiekvienam sporte) su instruktoriais, kurie nupluktina, ant lentos, pradedančiuosius ir bangai susiformavus stumia juos bangos link, kad lengviau pagautų bangą. Kadangi, mes, jau esam surfinusios,  šios bangos pasirodė per mažos, tačiau, praleidome gal pusdienį, besitiurškdamos vandenyje su banglente.  Čia susipažinom su vietiniais banglentininkais, kurie pasiulė plaukti į Rock salą ir ten surfinti, nes ten geros bangos tiek biški mokantiems, tiek patyrusiems.
matosi Rock sala, nuo pradinukų vietos
   Kitą dieną taip ir padarėme. Nuo Cloud 9 miestuko laivai plukdė banglentininkus į Rock salą, kuri yra netoliese ( ~ 20 minučių plaukti). Kartu su 3 vietiniais banglentininkais, 2 izraeliečiais ir 8 banglentėm, nupluktino mus prie Rock salos. Kadangi ši sala uolėta, nėra kur prisišvartuoti laivam, o bangos ridenas ne į krantą, o šonu – sustojome netoli salos, kur pradeda susidaryti bangos.

šokame surfinti iš laivo
   Visi iš laivo šokome į jūrą , o laivo vairuotojas sumetė į vandenį banglentes kiekvienam ir nuplaukėme surfinti. Bangos didelės, gražiai krintančios, neagresyvios, tačiau galingos. Pagavusi pirmąją bangą, mane nunešė tolyn, nes kritau nuo lentos, artėjanti greitai kita banga , mane dar gerai sumalė, nespėjus užlipti ant lentos ir taip gal 3 kartus. Nutolau nuo bangų susidarymo nemažai, o gilu, nesiekiu dugno, teko užsiimti intensyviu ir ilgu irklavimusi atsigulus ant lentos. Kol pasiekiau bangų susidarymo pradžią – praradau labai daug jėgų. Teko pailsėti atsigulus ant banglentės ir žiūrėti, kaip patyrę banglentininkai, lengvai skrieja per bangas – gražu! Tik man iki jų dar toli..
intensyvus irklavimas :)
    Naktinis gyvenimas šioje saloje: penktadienį nuvykome į populiariausią, miestelio General Luna, „Jengle tatoo“  klubą, kuris dirba tik savaitgaliais, čia atvyksta ir vietiniai, ir banglentininkai iš Cloud 9. Klubas gan didelis, džiunglėse, atviras, po dideliu stogu, su mini baru, DJ‘umi bokštelyje ir lauko tuoletu. Tačiau tai didžiausia vakarėlių vieta aplinkui, nemažai shemale‘ų (transvestitų), kuris/kuri buvo mūsų viežbučio darbuotojas/a,  vietinių mergaičių su užsieniečiais. Apskritai, visuose Filipinuose, nemažai shemale‘ų ir pilna užsieniečių (ypač vyresnių) su jaunom ir gražiom filipinietėm.
Taip pat, buvome labai jaukiame bare „9 bar“ , kur groja gyva muzika, pagrinde vien banglentininkai.
Cloud 9 miestelis
paršelis, kaip šunelis :)
   Su mergaitėm nusprendėme, jog surfinti užteks šioje saloje, nes Eglė jau kitą dieną turėjo išskrist į Lietuvą, o mes, su Giedre, dar turim aplankyt tiek daug! Taigi, nusipirkom lėktuvo bilietus iš Surigao į Manilą , o iš jos, į Indoneziją, visų išgirtą salą – Balį.
Cloud 9 miestuko simbolis
   Turėjome iš Siargao salos plaukti laivu į Surigao miestą, o iš ten, vidurdienį, jau lėktuvu į Manilą, taigi laivą pasirinkome rytinį  5:30val. ryto.  Kėlėmės ė ryto, kad spėtume nuvažiuoti iki Dapa uosto (~20 km.), iš kurio išplauks mūsų laivas. Iš vakaro susitarėme su moto taksi vairuotoju, kad mus  4:30 val. ryto, paimtų iš namų.
Išėjusios 4:35 val. ryto – nėra nei gyvos dvasios, apart džiunglių, varlių ir tamsos! Palaukusios dar ~ 10 minučių, pradėjome nerimauti. Bet, staiga, išvydome tamsoje mašinos šviesas, pradėjome stabdyti, sustabdėme! Atviram mini vene, važiavo 4 vietiniai jaunuoliai, iš klubo „Jengle tatoo“ , namo. Paprašėme, kad nuvežtų iki uosto, pasiūlėme 200 pesų (~4 $) už tai , sutiko – mes išgelbėtos! Taigi, laiku pasiekėme Surigao ir išskridome į Manilą.
Čiau, Siargao salyte - buvo smagu čia!