2014 m. balandžio 26 d., šeštadienis

Battambang, Kambodža

Batambangas – labai jaukus miestas šiaurės vakarų Kambodžoje, netoli Tailando sienos, yra antrasis pagal dydį šalies miestas, gyventojų gyvena maždaug 250.000, turi daug šventyklų. Miestas nors ir antras pagal dydį šalyje, tačiau neprilygsta kitiem didiesiems Azijos miestam. Miestelyje net nėra gatvių pavadinimų, šešios didžiojos gatvės numeruojamos numeriais, o kitos, tiesiog kažkaip surandamos :)
viduryje miesto pastatytas Buda - tapęs miesto simboliu

Pasisamdėm Tuk tuk'o vairuotoją+gidą viename, 15$ už visą dieną, kuris tikrai gerai angliškai kalba, jis mus ir pavežiojo po Batambango apylinkes. Galvojom, išsinuomosim po motorolerį ir pačios galėsim apvažiuoti, bet rasti normalų vieškelių žemelapį čia nebuvo įmanoma.. Bei motorolerių kaina buvo beveik tokia pati, kiek Tuk tuk'o. Taigi, 9 val. ryto jau mūsų laukė, prie viešbučio. Pirma mūsų stotelė:
"Bamboo train"-  bambukiniai traukiniai, galintys išvystiti iki 50 km/h greitį, apie 1 metro pločio, šiuo metu vežioja tik turistus, anksčiau buvo naudojama kaip transportavimo priemonė per kaimus.
bambukiniai traukinukai
traukinyje :)

Vienu takeliu, susisiekiama į abi puses. Traukiniai prasilenkia tik tada, kai vieną iš jų nuima (iš bambukų padarytą lengvą virsų), vėliau nuima metalinius ratus, bei menką varikliuką.
Susimokame po 5$ už šią atrakciją ir pradedam riedėti.
kreivoki bėgiai :)
prasilenkiame, nuimamas nuo bėgių vienas iš traukinių :)

Prasilenkiant dažniausiai yra nukeliamas nuo bėgių tas, kuriame mažiau žmonių ir daiktų.
mūsų vairuotojas
vaziuojame

Atsikratėme kreivais  bėgiais pirmyn ~ 30 min., atvežė iki turgelio, kuriame įkyriai siulė viską pirkti - tikra turistinė vieta. Ypač gerai išmokyti vaikai, auga "verslininkai" mažieji geri.
jaunoji verslininkė
 Antroji mūsų apsilankymo stotelė: Suspension tiltas per Sangke upę, bei Wat Dum Rai Saw budistinė šventykla.
Suspension tiltas
Wat Dum Rai Saw budistinė šventykla
Pravažiavome dar pro žvejų mietelį:
žvejų miestelio pakrantė

Vėliau, važiavome į šikšnosparnių būveinę, dar važiuodamos su Giedre Tuk tuk'e, vylėmės, jog šikšnosparniai bus ne narvuose uždaryti. Atvažiavusios į vietą, nustembame. Mažame kaimelyje, ant trijų didelių medžių tupi begalė didžiulių šikšnosparnių!
Kabantys šikšnosparniai
Ir visi šikšnosparniai miegodami kabo ant medžio ir nejuda. Jiem čia geros sąlygos gyventi, kadangi šalia yra daug mango medžių, kuriuos jie taip mėgsta, bei kaimelio gyventojai jų neveja.
Mes stovime apžavėtos, o mūsų gidas taria: "Gal norit pamatyti kaip jie skrenda?", mes žinoma pasakėme "Taip!". Priėjome prie medžių, kuriame įsikūrė šikšnosparniai ir jis pradeda purtyti, staiga, beveik visi šikšnosparniai atsibunda ir pradeda skraidyti virš medžio. Vaizdas superinis, virš tavo galvos skraido didžiulių šikšnosparnių pulkas.
šikšnosparniai virš galvos
šikšnosparniai

Dar nuvažiavome į Bananas Wat (šventyklą) ant didžiulio kalno, kuri yra įsikūrusi ~ 25 km į pietus nuo Battambong miesto ir yra tarsi mažesnė Angkor Wat versija
kopiam į Bananas Wat
dar tiek pat iki viršūnės....

atkopėme! Bananas Wat
prie Bananas Wat
Po šios šventyklos, nuvežė į vientintelę Kambodžoje vynuogių plantaciją bei vyno gaminimo namus, kuris yra gavęs iš šalies daug apdovanojimų.
vynuogių plantacijoje
Už 2$, davė pagedustuoti jų gaminamų produktų, tai : imbiero su medumi sultys, vynuogių sultys, brendis ir nebrandintas vynas, kuris buvo tikrai neskanus. Bet gal nėra ko norėti, ryžių šalyje, turbūt normalu, jog ryžių vynas daug skanesnis. Patirties gaminant vynuogių vyną nėra daug.
degustuojame
Po degustcijos, važiavome link Phnom Sampeou Mountain šventyklos, ant kalno, kuri yra atitolusi nuo Batambango ~ 15 km. Važiuojame per kaimus, laukus, vaizdai pakeliui:

Važiuojant, pradejo lyti, smarkiai lyti, mes viduryje laukų važiuojame su Tuk tuk'u. vairuotojas sustojo, apdengė mus nuo lietaus ir sėdo važiuoti toliau, apsidengia tik keleivių pusė, o vairuotojo pusė ne, jis visas šlapias važiuoja toliau. Bandėm siūlyt sustoti ir palaukti, kol lietus baigsis, bet jis: "man viskas gerai, galime važiuoti toliau". Gerai tai gerai - važiuojame.
per lietų Tuk tuk'e

Privažiavę prie Phnom Sampeou Mountain, pasiemėme išsinešimui dvi šaltos kavos su pienu, gavome maišeliuose su šiaudeliais. Pietryčių Azijoje dažnai skystį pila į maišelius išsinešimui.
"two iced coffee with milk take away"

Phnom Sampeou Mountain, tai kalno viršūnėje šventykla, taip pat senosios khmerų Rouge tvirtovė Pailin, turinti nemažai istorijos, viršuje atsiveria fantastiški vaizdai į apylinkes .
kopiu į viršūnę

kalno pusiaukelėje

vaizdai kalno pusiaukelėje
ant viršūnės

Ant pačios kalno viršūnės yra įsikūręs graži šventykla.
šventykla
vaizdai nuo šventyklos
 Prie šventyklos, radome kelią link urvų, kuriame buvome mes vienos - nuostabu! Apskritai, Battambang miestelyje, turistų mažai, kas suteikia šiam miesteliui dar didesnį žavesį ir paslaptį.
kelias link urvų
urvuose
Kalno pusiaukelėje yra "Mirtini urvai", į kuriuos ir nužingsniavome. Pakeliui, sutikome pulką beždžionių, kurios čia gyvena.
su beždžioniuku

"Mirtini urvai" - tai urvai, kuriuose daug nekaltų žmonių žuvo, mūšyje su Raudonaisiais Khmerais ir vyriausybeViename iš urvų yra pastatytas paminklas su išlikusiomis aukų kaukolėmis , kaulais ir drabužiais, aukos buvo tiesiog metamos į urvą.
aukų kaukolės ir kaulai
mirusiųjų paminklas

Prie pagrindo kalno yra vaikų, kurie neblogai kalba angliškai ir dirba kaip gidai už nedidelį mokestį.
Ir žinoma, kaip be Budos... ant šio kalno, taip pat yra pastatytas ir jis.
prie Budos
Leisdamosis nuo kalno, sutikome budistų vienuolę, kuri paprašė padėti nusinešti daiktus nuo kalno. Pradžioje išsigandome jos,  nes žvilgsnis ir balso tempras piktas, o aš dar ir nufotografavau ją be jos leidimo (ko negalima daryt, be jų sutikimo) , žinoma ji nekalbėjo angliškai, bet gestais supratome, ko ji nori iš mūsų.
vienuolė, kuriai pagelbėjome
Nulipusios nuo kalno, jau radome nerimaujanti mūsų Tuk tuk'o vairuotoją, ilgai klaidžiojom po kalno įdomybes, o jis galvojo, kad pasiklydome :)
Iš šio kalno uolų, vakarais ( tarp 17-18 val.) išskrenda milijardai mažųjų šikšnosparnių ir būriais skrenda gaudyti maisto.
pulkai šikšnosparnių lenda iš uolos

Vaizdas nuostabus! Begalė šikšnosparnių lenda iš urvų, sudarydami ilgą juodą liniją danguje ir skrenda tolyn, sudarydami lyg juodus debesis tolumoje.
 skrendantys šikšnosparniai iš uolų

virš miestelio susidaro šikšnosparnių debesys

filmuoju iš Tuk tuk'o

Štai, per visą dieną, teko apžiūrėti visas Batambango miesto grožybes. Pasirinkom tikrai geriausią  būdą susipažinti su miestu.
mūsų Tuk tuk'o vairuotojas ir gidas