2014 m. balandžio 18 d., penktadienis

Chiang Mai, Tailandas

Čiangmajus– didžiausias ir svarbiausias miestas Tailando šiaurinėje dalyje, išsidėstęs ~700 km į šiaurę nuo Bankoko, prie Pingo upės. Čiangmajaus provincijos sostinė. 248,5 tūkst. gyventojų, tačiau visoje miesto metropolijoje gyvena ~700 tūkst. gyventojų.
Čiangmajuje yra apie 300 budistų šventyklų (vatų). Kai kurios itin senos: Wat Phrathat Doi Suthep pastatyta 1383 m., Wat Chiang Man įkurta karaliaus Mengrajaus, Wat Phra Singh įkurta 1345 m. ir yra klasikinio tajų architektūros stiliaus pavyzdys ir kt. Tai svarbus turistinis Tailando šalies centras.

Atvykome į Chang Mai miestą vakare, susiradome labai jaukų bagpacker‘ių viešbutuką, pačiame senamiestyje ir išėjome apžiūrėti miesto, bei pavakarieniauti.
viešbutukas mūsų
  Miestas gan didelis, daug kavinių, naktinių barų, bei  'night market‘ų'  (naktinis turgus), kuriuose apstu suvenyrų bei maisto.
turgaus maistas (keptos jūros bjaurybės) :)
suvenyrai
Turgus šurmuliuoja, groja muzikantai, šoka persirengėliai, pilna prekeivių,pirkėjų, ar tokių, kaip mes – apsidairėlių, kadangi kuprinės ir taip sveria po 15 kg., o keliaujame tiek daug, tai stengiamės nieko nepirkti, papildomi kilogramai tik sunkins kelionę.
 naktinis turgus

Kitą dieną, aplankėme Chiang mai šventyklas, kurių čia tiek daug!

jaunasis budistų vienuolis

šventykloje

vienuolis
dirbantys vienuoliai

Dvi šventyklos, Chiang Mai mieste, buvo labai labai panašios. Ar matote daug skirtumų? :)

Taip praleidžiame visą dieną – vaikščiodamos Chiang Mai miestuko gatvėmis ir landžiodamos po šventyklas.

Tuk tukas - vietinis moto taksi
songtiau (vietinis mikro autobusiukas)

Vakare, viešbučio kambaryje, kai kas nutiko :). Sėdėjau viešbučio kavinėje, atėjo Giedrė su didelia šypsena ir sako: “Ateik trumpam į kambarį, parodysiu kai ką”. Taigi, nuėjau, o gi žiuriu! :
Ups!!! :)
:)))))
Besiprausdama rankas, atsirėmė į kriauklę. Ten tiek viskas buvo supuvę... :) Juoko buvo , bet žinoma, gerai, kad sveika liko, ir neužkrito ant jos. Tik gaila, jog reikėjo pakeisti viešbutyį, nes kitų lausvų kambarių nebeturėjo.
Smirdintys vaisiai - Durijanai - ragavom, visai skanūs, neskaitant jų bjauraus kvapo :)
vaisiai - dragon fruit
gatvės užkandukai
Tailandas pilnas laukinių šunų

Kitą dieną, vykau į labai smagią ekskursiją: pajodinėjimas su drambliais + aplankymas kalnuose kaimo, kuriame moterys, su auksinių žiedų prailgintais kaklais + lipimas 2 val. prie krioklio + raftingas (plaukimas upe su pripučiamom valtim) + drugelių muziejus. Visa tai, man kainavo 1000 batų (31$). Giedrė neprisijungė, kadangi su drambliais jau Vietname buvo, taigi išvykau viena.

Atvažiavo pasiimti manęs iš viešbučio su songtiau - atviru mini venu, viso važiavo 10 žmonių su manim, iš kurių buvo 5 draugai anglai, bei 3 panos ir 1 berniukas iš Čekijos, ir aš.

Nuvežė visus už Chiang Mai miesto apie 80 km. į kaimuką, kuriame mus pasitiko nuostabieji drambliai:

mūsų drambliai
maniškis
Čia, nusipirkom bananų, kuriuos drambliai labai mėgsta.  Buvo vienas jaunas drambliukas (4 metų), kuris pamatęs bananų kekę , stvėrė viską, su visu maišiuku ir bėgo, tačiau pamatęs dramblių prižiūrėtojas, spėjo greit atimti.
 drambliukas, kuris mėgsta bananus

Pasibuvę ir susipažinę su drambliais, jojome ant jų į kalną, kuriame yra įsikūręs ilgakaklių moterų kaimelis. Ant kiekvieno suaugusio dramblios yra uždėta po krėslą, kuriame gali sėdėti du žmonės, Teko man sėdėti su storuliuku anglu, kuris biški nusvėrė krėslą į savo pusę, bet drambliui tas netrukdė. :)
jojam link ilgakaklių moterų kaimo
 Jojome ant dramblių apie valandą, aplinkui pilna augančių palmių su bananais. Jodamas dramblys, dažnai sustodavo ir atkišęs straublį prie mūsų prašydavo banano, tačiau, kai nebeliko bananų, vandens šiurkšle liko patenkintas taip pat. :) O mažasis drambliukas, sekė mus iš paskos, iki pat kaimelio.

ir taip pastoviai prašo bananų... :)
 jojam link kaimo

sustojimas prie kaimelio
mažylis drambliukas
su drambliuku
 Kaimelis, kuriame sustojome – mažas, vos 6 namukai, bei tiek pat, gal net mažiau, šeimų.  Žiūrėti į moteris auksinių žiedų prailgintais kaklais buvo gan įdomu, bet eiti per kaimą, kuris yra akivaizdžiai įrengtas tik turistams pasižiūrėti kiek numušo visą žavesį, panašu į cirką.
Pardavinėja, kaip gidas sako „rankų darbo“ įvairiausias skaras, tačiau tokių skarų pilna visame Tailande - vienodų.
kaimelis

auksinių žiedų prailgintais kaklais vietinės

su ilgakakle
dvi 'ilgakaklės' :)
vietinis vaikiukas

Šiame kaimelyje, ant laužo, kiekvienam iš mūsų, pagamino tradicinį Tailandiečių patiekalą: Pat Thai makaronus, suvyniotus banano lape, šį maisto davinį ir nešimės prie krioklių.

Taigi, nuvažiavome su songtiau iki vietos, nuo kurios pradėsime žygį prie krioklio. Kiekvienas pasiemėmė po bambuko lazdą, kad būtų lengviau žygiuot ir pradėjome mūsų žygį.
žygiuojam

Žygiavome į kalną, palei upelį, per akmenis, per rąstus, per bananų palmes, vaizdas tikrai buvo kerintis.
vaizdas link krioklio
vaidas link krioklio
 žygiuojame visi link krioklio

Atvykome iki krioklio ~ 1 val.,žygiavome be sustojimo. Jeigu ne tas karštis, kuris čia yra ~ 35-39 laipsnius šilumos dienos metu, tai norėtųsi tik žygiuoti ir žygiuoti tokiu vaizdu:)
Atvyklę prie krioklių, radome nemažai žmonių, tačiau atsipūtę ir suvalgę skanųjį maisto davinuką, žmonės išsiskirstė ir likome tik mes prie šio krioklio.
krioklys
 krioklys, tik atėjus

Vanduo atgaivino visus -  po krioklio srove atsigauni greitai, vanduo gaivus, šaltas – nuostabu!
po krioklio srove
prie krioklio, žmonių kiekis pagaliau sumažėjo

Pasibuvę prie krioklio, nužygiavome atgal, prie songtiau mini autobusiuko. Nuvežė visus prie Mae Tang upės, prie kurios, gavę visi instrukcijas, kaip plaukti upe, per krioklius ir akmenis, išplaukėme su valtim. Kadangi, jau vasaros sezonas, upė nebuvo labai srauni. Davė mums 3 valtis ir 3 vietinius berniukus, kurie vadovaus kiekvienai valčiai. Mūsų buvo 10 žmonių, visus paskirstė pagal svorio kategoriją daugmaž , 4 čekus susodino į vieną valtį, 3 kūdesnius anglus į kitą, o man teko 2 storuliukai anglai :))).

Plaukėme upe apie valandą, upės krante daug  gyvenančių vietinių, daug besimaudančių vaikų, kurie mus taškė pakeliui, mes žinoma su irklais atgal atitaškydavom.
raftingas
 Buvo vienas jaunas drambliukas (tikriausiai ~4 ar 6 metus), kuris upėje maudėsi – vaizdas neatpasakojamas! Taip gražu žiūrėti, į tokį mums netradicinį gyvūną, kaip dramblys, kuris laisvėje mėgaujasi vandens malonumais ir tai vyksta 2-3 metrų atstumu nuo tavęs!

Po raftingo, buvome visi šlaputėliai, krioklių srovės upėje, bei vietiniai vaikai aptaškė kiaurai :).

Grįždami į Chiang Mai miestą, užvažiavome pakeliui į drugelių muziejų – kuris labia nuvylė, tiksliau visus nuvylė. Drugelių šiame muziejuje, buvo labia mažai bei labai maži ir tik 4 rūšių...

Visi tikėjomės daug daugiau, daug didesnių bei įvairesnių drugelių. Todėl čia neužtrukome nei valandos ir išvažiavome namo.

Grįžau į Chiang Mai vakare, apie 18 val., taigi susistikusios su Giedre, išėjome į miestą valgyti kiaušinių ir švęsti Vėlykų, kurios buvo šiandieną. :) Vėl naktinis maisto turgus, kurių šiame mieste apstu, bei skanusis Tailandiečių maistas už 20-40 batų (0,8-1,5$) ir mes sočios. :)