2014 m. balandžio 4 d., penktadienis

Pietinė Lombok salos dalis, Indonezija

Lombokas – Indonezijos sala, priklausanti Vakarų Mažosioms Sundos Saloms. Salos plotas apie 4700 km². Lombokas - tai pirmoji sala po Balio, priskiriama Nusa Tengara regionui. Ji - nedidelė, šiaurėje (dažniausiai) debesis persmeigus kyšo Rinjani ugnikalnio viršūnė (3726m), pietiniuose krantuose gražių paplūdimių ramybę drumsčia laukinės bangos, ant kurių siaučia banglentininkai. Lomboke gyvena virš 3 milijonų žmonių - beveik kaip Lietuvoje. Saloje dominuoja gan konservatyvus islamas.
    Atskridome iš Balio į Lombok salą, Praya miestą ryte. Išlipusios iš oro uosto, žinome sutikome, kaip visada, daugybę „taksistų“, siūlančių nuvežti, kur tik nori, apgyvendinti, kokiame tik nori viešbutyje – tik atverk piniginę. Net oro uosto, turistų informacijoje, darbuotojas pradėjo įkyriai siūlyti viską. Išbėgome iš oro uosto, o ten jau kainos mažesnės, galima lengvai nusiderėt. Nusprendėme važiuoti į pietinę Lombok salos dalį, kurioje yra daug vietų surfinti, bangų, bei graži pakrantė.
pietinė pakrantė
   Susiradome taksistą, kuris nuvežtų už 80.000 rupijų  (8$) iki Kutos miestelio (kitos Kutos), kuriame apsistojome. Radom jaukų viešbutuką, už 100.000 rupijų ( 10$ dviem už naktį su pusryčiais). Apvaikščiojom Kutos miestelį, miestelis mažas, jaukus, išsidėstęs prie pat jūros, mažai turistų, kurie iš jų, daugiausia banglentininkai.

Kutos atuokesnis paplūdimys

Kutos paplūdimys prie gyvenvietės

vietinio poguliukas
 Miestelio paplūdimys gan šiukšlinas, nes prie pat gyvena lūšnelėse nemažai vietinių. Vaikai laksto nuogi tarp šiukšlių, daug (kaip ir visoje Indonezijoje) valkataujančių šunų. Tačiau, toliau nuo mietuko – paplūdimiai gražūs, nešiukšlini.
vietiniai vaikučiai žaidžia vandenyje - nusifotografuoti, vienas malonumas
Kutos miestelio banglenčių nuoma

Kitą dieną, išsinuomavome du motociklus, kadangi aplinkui daug gražių pliažų, o atstumai nemaži, motoroleriai – geriausia susisiekimo priemonė! Dienai motoroleris kanuoja 50.000 rupijų (5$), litras benzino 7.000 rupijų (0.7$). Eismas čia, kita puse – kairiąja, tačiau tas mūsų neišgasdino. Greit įgudom vairuoti, prie motorolerių taip pat greit pripratom, patirties vairuoti motorolerį turėjau mažai, bet viskas čia labai paprasta, skriejau su vėjeliu!

Išvažiavom į vakarinę salos dalį, Selong Belank paplūdimį, vieną iš banglenčių vietų.  Keliukas esfaltuotas, driekiasi per kalnus, vaizdai pasakiški!

viršūnėje

Važiuodamos, viduryje kelio išvydome vietinius žmones, kurie purtė ryžius, nuo nuskinto derliaus. Senai norėjome tai pamatyti, net pabandėme pačios. :) Vietiniai žmonės, mielai mum tai leido, jiem buvo atrakcija taip pat.

Pravažiavom pro dar vieną Mawun, banglenčių vietą. Tačiau bangų čia nelabai buvo, banglentininkų taip pat.

bangų nėra
  Atvykusios į Selong Belank paplūdimį, reikėjo susimokėt po 5.000rupijų (0,5$) už motorolerio parkingą, saloje nemažai vagysčių, todėl didesniuose paplūdimiuose yra saugojimo aikštelės motorolerių bei mašinų. Paplūdimys gan didelis, bet bangos mažytės… Su banglentėm mokinasi tik pradinukai, mums ir vėl netiko . :)

Selong Belank paplūdimis be bangų
  Grįžtame atgal, į Kutos miestelį, pakeliui grožėdamosios tuo pačiu nuostabiu vaizdu. Papietavusios, nusprendėm, nuvažiuoti į rytinę pakrantę, kur taip pat yra porą burlentininkam spotų/paplūdimių - Tanjung Ann ir  Gerupuk miestelį.

įvairiausių žuvų ir kalmarų šašlykai

tuno šašlykas, vadinasi - ryja :)

Atstumai maži, apie 30 km. tiek į vieną pusę, tiek į kitą. Iki Gerupuk miestelio, apie 10 km. kelias buvo labai duobėtas, atsikratėme nemažai ant motorolerio :).  Gerupuk miestelis mažas, yra porą viešbutukų, parduotuvėlių, bei porą banglenčių mokyklų. Paplūdymio neturi, tačiau šalia turi geriausius spotus/vietas banglentininkams, prie kurių nupluktina vietiniai su laiveliu. Atvykome čia vakarom, todėl jau buvo vėlu plaukt surfint. Nusprendėme čia atvykti ryt ryte. Grįždamos link Kutos miestelio, užtikome vietinius, žaidžiant futbolą. Tokioje nuostabioje gamtoje, žaisti futbolą, tikriausiai kiekvienas futbolininkas norėtų, net ir aš :)

furbolo žiūrovai

Dar sustojome viename iš paplūdimių, kuriam daugėlis palydi saulę. Užlipome ant kalno, atsisėdome ant kalvos, žiūrėjome , kaip saulė ridenasi į jūrą. Tai jau tapo kasdienybe, bet šis vaizdas toliau žavi :)
Vakare, nuo saulėlydžio apsviesta, stebėjimo vieta
saulėlydis
daboju saulėlydį

Kita diena – surfinimo diena!
Vakar išnaršiusios visą pakrantę su motoroleriu ir susiradusios geriausią vietą surfinti, nudardėjome per duobes į Gerupuk miestelį. Čia radusios banglentes bei laivą, kas kainavo po 100.000 rupijų (10$), nuplaukėme su laivu į vietą, kur susiformuoja bangos. Čia banglentininkų nemažai, nes sezonas surfinimo tik prasidėjęs, o didžiausios ir geriausios bangos šiomis dienomis susiformuoja tik šioje vietoje.

mūsų surfinimo spotas
Taigi išokom su banglentėm iš valties ir išplaukėm surfint. Bangos čia nerealios! Viename šone susiformuoja įspūdingo dydžio bangos, kur surfina profai, o kitoje pusėje, vidutinio dydžio bangos, kurios mum buvo idealios! Žmonių nemažai, todėl reikėjo saugotis, jog nesusidaužtumėme, pagavus bangai. Vieną kartą man pavyko tai padaryti, bet likome sveikos, tik nuo banglentės vienas pelekas nulūžo. Pagavom nemažai bangų, tiurškėmės gal 4-5 valandas nesustodamos su didelia didelia šypsena veide!!! :)  Minusas buvo tik tas, jog per vidurį buvo išsikišusios nemažos uolos, kurių reikėjo pastoviai saugotis, kad į jas neatsitrenkti. Kai ateidavo didelė banga, nunešdavo tave prie pat jų.
Grįžtame su laivu, abi pavargusios po surfinimo
 Dar viena puiki diena

Adios amigos, Lombok pietine salyte, buvo super!