2014 m. balandžio 7 d., pirmadienis

Gili salos, prie Lombok, Indonezija

Kitas mūsų planas - šiaurės vakaruose, netoli nuo pagrindinės salos išsidėsčiusios trys smėlėtos Gili salelės (salų aplink Lomboką nemažai, tačiau šios trys - itin lankomos, čia gausybė viešbučių, restoranų ir pramogų).
Lombok sala, apibrėžiau raudonai - tris Gili salas, į kurias ir plauksime

Taigi, Kutos miestuke susiradome "kelionių agentūrą", kurie nuveža iki šių trijų Gili salų. Kaina vienam žmogui 180 rupijų (~18$), nusiderėjome iki 100 rupijų, 200 rupijų dviem (~20$), žinoma nebūtume mes, bet derybos Azijoje, jau tapo sportu. :) Čia visur nori iš turistų pasipelnyt, todėl kainas mušam, dažniausiai per pus. Žinoma, dažnai išgirstam žodį “ne”, bet nuėjusios kitur, vis vien gaunam tokią kainą, kurios norim. :) Kitą rytą, prie viešbučio, mūsų laukia jau vairuotojas, kuris ir nuvežė iki Tandjung miestelio, kuris randasi šiaurės vakarų Lombok saloje, ten perdavė mus kitiems ‘’agentūros” darbuotojams, kurie nurodė, jog mums reikia eiti iki uosto, kuriame lauks laivas. Iki uosto gal 2 km., stovėjo nemažai vietinių su arkliais ir karietom, kurie siūlo pavežti šiuos, menkus porą kilometrų. O mes, Skrudžės Makdakės, žinoma nemokėsime papildomų pinigų, kai galime padaryti tai pačios, nors esame apsikrovusios po 20 kg. kuprinėmis. :) Atpuškavome iki uosto, čia mūsų jau laukė „agentūros“ berniukas, arvažiavęs su motoroleriu. Buvome čia jau 10.30val., beveik visi, plaukiantys į Gili Meno salą, buvo vietiniai, išskyrus mane su Giedre, bei dar 3 turistus iš Vokietijos. Vietinių, keliaujančių į šią salą nemažai, o dar visas maistas, kurį jie vežasi kartu – laivas turėtų būt prigrūstas.

vietiniai, laukiantys laivo (į Gili Mano salytę)

Rambutanai - man skaniausi vaisiai Indonezijoje
  Žinoma, yra ir prabangieji „greitieji turistiniai laivai“, kurie nuplukdina per 10 min. iki Gili Meno salos, tačiau jie kainuoja gal 10 kart brangiau, nei vietiniai. Mūsų „agentūros“ berniukas, pareiškia, jog laivas išplauks tik 14 val. dienos, kaip mum, dar vakar sakė „agentūroje“ , jog Gilio saloje būsit jau ryte. Ir žinoma dar pridūrė, kad šio laivo išplaukimui, trūksta 150 000 rupijų (~15$, jog jis išplauktų), kadangi visas laivas kainuoja 350 000 rupijų (~35$). Tačiau mes visi nepasidavėme „pušinimui‘‘ ir nesutikome, nes matėme, jog į tą, mažą laivelį, su tiek daug maisto, nesutilptų dar + 20 žmonių. Ilgai pušino mus visus, vokietis net pasidavė, bet gerai , kad jo mergaitė nesutiko, ir laukėme „14 valandos, kada laivas išplauks”. Pamatę, jog iš mūsų negaus daugiau pinigų ir mes pasiruošę visi laukti antros valandos, vietiniai pradėjo pakuoti savo daiktus į valtį, mes “susispakavome” taip pat į valtį. IR, MES IŠPLAUKĖME 11.30 val. !  Laivas buvo tikrai mažas, bangos didelės, taigi laivą siūbavo stipriai, pasijaučiau, kaip mažoji lopšyje. :)

Laive su visa manta
 Kelionė laivu į Gili Meno salą

Gili salyčių žemėlapis
   Visos trys salytės skirtingos, didžiausia Gili trawangan sala - pati triukšmingiausia, daugiausia barų, viešbučių ir turistų. Gili Air - mažesnė, ramesnė salytė, kurioje mažiau turistų, o Gili Meno sala - tai aukso viduriukas, pati mažiausia ir ramiausia, čia ir nusprendėme praleisti porą dienų, o vėliau aplankyti ir kitas salytes.

Gili sala

Atplaukėme sveikos ir laimingos!  Žygiavome ieškoti gyvenamosios vietos, prie pat kranto – kainos didelės, apie 400-800 000 rupijų (40-80$), mes susiradome, paėjusios toleliau - už 150 000 rupijų (15$) Bungalow (vieno aukšto vasarnamis).
mūsų prabangioji bungalow
  Sala mažytė, ją visą apeiti, užtrunka apie 2 val. Pasidėjusios daiktus, nulėkėme snorklinti (paviršutinis nardymas). Šioje saloje yra ežeras, prie kurio yra nemažai įvairių paukščių (kurių man taip ir nepavyko nufotografuoti), bei PILNA DIDŽIAUSIŲ VORŲ!!!
salos gyventojai

Snorklinom (nardėm), rytinėje, Gili Air, pakrantėje, ten yra snorklinimo vieta, pavadinimu : Turtle spot (vėžlių vieta), kurioje ir pamačiau, PAGALIAU!!!! Jūros vėžlius!!!

Įspūdingo dydžio (jūriniai vėžliai sveria apie 200 kg.) , sekiau paskui juos ilgai, stebėdama kiekvienus jų judesius. Vaizdas – kaip iš pasakos!!! Šiandieną pamačiau įspūdingo dydžio vėžlius - net tris !! Ir žinoma daug įvairiausio dyžio, bei ryškiaspalvių žuvų. Dar tokio įspūdingo dydžio žuvų nesu mačiusi, o vandenyje atrodo jos dar didesnės. Visą dieną praleidome vandenyje, su vėžliais :)

snorklinu

Po snorklinimo
Šviežių ananasų kokteiliukas prieš snorklinimą
   Eidamos link namų, užtikome tinklinio aikštelę, kurioje žaidė vietiniai tinklinuką. Prisijungėme sužaisti paskutinės partijos. Vyrai, labai gerai žaidžia! Kiekvieną vakarą, 17 val. susirenka pažaisti. taigi susitarėme, jog ryt atvyksme ir mes. Visos salos darbuotojam, nuo 17 val. yra porą valandų pertrauka, per kurią jie ir susirenka čia. Virėjai, padavėjai, slaugytojas, laivo vairuotojai ir pan.Susipažinome su visos salos "grietinėle". :)
tinklinis Gili Meno saloje

Vakare, susipažinom su vietiniu jaunimu, mergaitė, kuri dirbo mūsų viešbutyje ir jos draugais. Nupirko vietinio raudonojo ryžių vyno, palmių vyno, paimė dvi gitaras ir nuėjome visi prie jūros, pavakaroti. Pasakojo apie savo gyvenimą saloje, dainavo dainas, o dangus nusėtas ryškiomis žvaigždėmis, jūra ošia - nuostabus vakaras!

Pasilikome šioje saloje dar vieną dieną. Ši salytė tokia maža, jog galima apeiti ją per valandą.
salos karvės su baltu užpakaliuku

Saloje augantys bananai

Saloje augančios papajos

Kita diena buvo panaši. Dieną snorklinom, tinklinukas pora valandų ir vakare poilsis namie, kadangi pradėjo lyti.
Gili Meno saloje, koralų širdutė
  Kitos dienos rytą, išplaukėme apžiūrėti kitų Gili salyčių. Pirmiausia, su laivu, kuris kursuoja kas dieną aplink salas, plaukėme į Gili Air salytę.
aplink salytes, žmones plukdantis laivas

Gili Air salytė – beveik nieko nesiskiria nuo Gili Meno salos, apart didesnio viešbučių, barų bei parduotuvių apstatomumo. Praleidom čia gal 5 val., apėjom aplink salą; sala buvo panašaus dydžio, kaip Gili Meno, aplink salą galima apeit per 1/1,5 val. paplūdimiu. Papietavusios, išvykome su viešuoju laivu į didžiausią salą – Gili Trawangan. Plaukdamos, matėme laukinius delfinus, nuostabus vaizdas!!!
 delfinai

Atplaukiusios į Gili Trawangan salą, susiradome viduryje salos nakvynę, ten kur gyvena visi vietiniai. Prie paplūdimių apstatyta pilna prabangių viešbučių - su baseinais, džiakuzim ir pan., o viduryje salos - įsikūręs pagringinis kaimelis, kuriame pilna „home stay“ (pigių kambarių turistams). Labai didelis kontrastas saloje: viduryje - gatvės netvarkingos, purvinos, o paėjus 500 metrų – spinduliuoja prabanga didžiausi viešbučiai, bei geriausi restoranai. Už nakvynę sumokėjome 120 000 rupijų (12$) su pusryčiais, dviem, tai pigiausia kaina saloje.
Vakare išėjome pasidairyti, salos naktinio gyvenimo, kuo labiausiai ir garsėja ši sala. Visa rytinė salos dalis, nusėta kavinėmis, barais.
Baruose galima užsisalyti - "stebūklingųjų" grybukų

Koralų papuošimai

Negyvų koralų, pilna visa pakrantė
Kitą rytą, atsikėlusios, išsinuomavome dviračius porai valandų (žinoma, vėl bandė plėšti kosmosinę kainą, už 2 val. – 100 000 rupijų (10$), bet radom ir nusiderėjom iki 40 000 rupijų(4$) ) ir numynėme pasidairyti aplink salą.

po salą
Nors ir sala yra didžiausia, iš visų Gili salų, tačiau numinti aplink salą be sustojimų, užtrunka apie 30 minučių.
Pagrindinis susisiekimas saloje - karietos

Čia pasilikome dar vienai nakčiai. Vakare, nuėjome į vietinio, „gatvinio“ maisto turgų, skirtą turistams. Kadangi, šioje kelionėje, mes dažnai valgome su vietiniais, ne turistinėse vietose, kainos mums pasirodė labai užkeltos, ne veltui pirkėjai – vien turistai.

Kitą rytą, nusprendusios, jog salose užtektinai pasibuvome ir jau pasiilgome žemyno,  išplaukėme su greituoju laivu į Balio salą, Padang Bai miestuką. Kelionė užtruko ape 3 valandas.
greitasis laivas į Balio salą
mes ant laivo denio
Vaizdai, plaukiant link Balio salos

Plaukiam į Balio salą su greituoju laivu.

O nuo Padang Bai miestuko, važiavome su mašina (mini venu), dar 3 val. iki Balio salos, Denpasar oro uosto, kur turime vakare skrydį į Džakartą – Indonezijos sostinę. Ten planuojame pabūti vieną dieną, ir vėliau skristi į Bankoką, Tailandą (ten, kaip tik tą dieną, prasidės Songkran festivalis (tailandiečių naujieji metai).